fredag 8 maj 2009

Jag är tillbaka

Efter att ha bott på ön Gladje länge länge, packade jag ihop mina grejer, stoppade ner dom i ryggsäcken och drog från Second Life.
Den största anledningen till att jag gjorde det var att jag köpt World of Warcraft och var såld. Jag är fortfarande såld på det spelet efter över ett år, men känner ändå att jag saknar SL.
Jag har en kompis på en annan blogg som talade om att hon älskar att spela Sims. Då berättade jag om SL för henne och medan jag berättade kände jag att jag längtade tillbaka.
Så jag laddade ner programmet och loggade in. Upptäckte att jag glömt att avsluta kontot så det har droppat in L$ varje månad. Jag har nu 5210 L$.
Då jag hade mitt "hem" hos Kaj Uggla så hamnade jag där när jag loggade in. Jag får disponera Kärringön när jag hälsar på har hon sagt. Tog en tur över ön och kände igen en del grannars hus. Åhhh vad kändes mysigt. Kastade ett getöga också om det möjligen fanns en ledig tomt. Men det var fullt överallt.
När jag hade varit inne en kvart ungefär så kom Kaj online. Och det värmer mitt hjärta när jag tänker på hur glad hon blev över att se mig. Vi var ett gäng på fyra personer som umgicks flitigt på ön Gladje. Och dom andra tre bor nu grannar på ön Solace. Och jag är inneboende hos Kaj.
Det var så jätteroligt att prata med Kaj igen och dom saknar mig verkligen, och jag saknar dom, så jag har ställt mig på kö för en tomt när det blir ledigt.
Ska tala om också att Iron har fortfarande bilderna uppsatta i atelje där vi fyra är med.
Jag blir nog en second lifeare igen.
Eftersom jag startat den här bloggen också, så finns det i mitt undermedvetna.

ZZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar